Friday, May 9, 2008

PUblic transPort,,,,

hmm.....akhirnya aku ada juak yang ku mok komen...hmm..its about public transport....Sebelum tok aku ada terbaca sigek pandangan kat dalam utusan Malaysia...tentang projek Monorail kat Penang....Nya x setuju sbb nya berfikir yang projek ya akan membuang duit rakyat...untuk pengatahuan projek ya bernilai lebih dari 4 billion dan nya pun rel 37 kilometer...Nya madah bagus duit ya digunakan untuk beli bas k rapid penang....ok...tok aku pun pandangan lah...hmm....Aku menyokong sepenuhnya apa2 projek bagi membangunkan pengangkutan awam di Malaysia tok...tapi sbelum ya kta mesti fikir dari semua aspek.....bagi aku daripada Kerajaan ngabiskan duit k molah jalan raya, bagus kerajaan molah perkhidmatan macam putra or lrt...sbb samakin banyk jalan, semakin banyak lah kereta di malaysia tok..sekarang tok mun nak beli kereta bukan ssah, duit muka x perlu bah,,,smakin bnyak kereta samakin besar peluang untuk ssebuah tampat ya jadi sesak or istilah miak kampung sebelah aku JAM... perkara tok juak akan akan menyebabkan banyak gas carbon dioxide dan monoxide...xbagus juak pakei bumi.....sbb ya aku sokong semua projek yang berbentuk seperti rel bersepadu...mun banyak kan bas pun, belum tentu efisyen nya pun perkidmatan...mun molah lrt kah, nya dah ada jadual yang mesti di ikut,, so kita bleh rancang perjalanan kta.....walaupun projek tok menelan banyak kos n masa, tapi pikirkan kesan masa panjang,,,tanggalah di negara2 maju sperti jepun n singapore, cdak pun tren maju gla...And sigek gik mun kta banyak kan bas bkan lamak pun,, Petroleum abis xjalan lah bas...haha...Petroleum bkan lamak gik pun...mun Bas2 ya x dapat jalan cne kta nak buangnya...Jual besi Buruk jak klk...So we need to see this beyond the futue...so fikir2kan lah...tok sekadar pandangan dari aku jak...ada yang betul n ada yang salah.....so aku mnta maaflah mun nya x btul...ok



malaysia Boleh...........

NOThing gooD

Aku rasa aku dah mok tulis sesuatu yang serius...macam menggunakan blog ku untuk mengutarakan pendapat aku terhadap sesuatu....Tapi atkut juak owh, ada aku knk tangkap mun nulis bnda yang xbtol....hahahaha,,,,,,,,apa owh..............huhuhu..xtauklah nak tulis apa..sbb frust xpat petronas.................................................................................................

Sunday, May 4, 2008

NEraka Dunia...

hohoho....haha...ya jak yang ku dapat tulis...kehidupan di um sungguh memblurkan sanubari....AAJ...AMBANG Asuhan Jepun ...bunyi macam tempat asuhan kanak2 jak....tapi semua nya berbeza...Balk Kata sensei aku..welcome to hell...hhahah..bayangkan kan ..Neraka tu...tapi xpa..hanya masa jak yang menentukan segalanya...



Ilmu punca kemajuan........

Saturday, May 3, 2008

Pengumuman Penting

Setelah berfikir sejenak dan dua jenak...Kamek pun memutuskan untuk tulis post mek dalam bahasa Sarawak....HIDUP SARAWAk....hahahhaa....so sapa yang xpaham xpa...sbb cdak OXford university Press mok mengeluarkan dictionary bahasa Sarawak atas desakan keluarga Rajah brooke...Tapi mengambil masa juaklah...sbb bnyak glak mok di translate sbnb bnyak bahasa yg pelik2...

CTH:

1. Mun-dalam bahasa msia maksud nya jika atau kalau..tapi org putih ingatkan bulan..

banyak gik lah sebanarnya..kmk pun xtauk

anyway banggalah menjadi org sarawak..

salam....

  © Blogger template 'Salji Fuji' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP